lisahermans.reismee.nl

Dag 81

Werkweek 11 behoort alweer tot het verleden. Je gelooft het nooit, maar ja hoor deze vloog ook weer voorbij. Op stage heb ik me met name bezig gehouden met het schonen van de zaadschoningsmachine, schoffelen en een grote batch zaad heb ik handmatig na moeten lopen. Dit heeft zo’n drie dagen geduurd voordat ik de batch volledig had gecontroleerd, ee behoorlijke klus.

Woensdag avond rond een uur of 9 NZ tijd heb ik voor de eerste keer een aardbeving gevoeld. Op dat moment was ik aan Skypen met een vriendin en ik besefte me gelijk dat het trillen van de aarde en wat voorwerpen in mijn kamer het gevolg was van een aardbeving. Het was er een ter hoogte van Christchurch city van 4.7 op de schaal van Richter.

Het afgelopen weekend wilde Janneke en ik weer op pad gaan. Door het slechte weer aan de westkust besloten we om in de oostkust te blijven. We zijn onder andere naar de plaatsen Lyttelton en Governors Bay geweest. ’s Avonds zijn we uitgegaan in Christchurch zelf. Er ging een nieuwe wereld open. Bier is duur (± $10), de muziek is saai en sommige dames zouden meer kleding aan mogen trekken. Ondanks die punten was het een leuke avond met Janneke en sliepen we in een mooi hotel. Op zondag hebben we door Christchurch gewandeld en hebben we nog bij mij thuis gehangen. We hebben plannen gemaakt voor de komende periode en lachwekkende filmpjes gekeken (de Lama’s, Flabber en muziek parodieën).

Buiten het stage lopen om hield ik me afgelopen week ’s avonds bezig met het plannen van iets groots, spannends en leuks. Volgende week maandag vlieg ik alleen naar het noorder eiland. Naar de hoofdstad Wellington vlieg ik eerst. Vanuit daar rijd ik in twee dagen naar de grote stad Auckland. Dit ligt 9 uur rijden van elkaar vandaan. Hier ga ik met een klasgenoot op pad die in Auckland stage loopt. Zaterdags vlieg ik weer terug naar huis vanuit Auckland. De reden dat ik naar het noorder eiland ga is simpel weg, nieuwsgierigheid en even een korte vakantie. Ik ben van mening dat je NZ niet hebt gezien als je enkel op een van de eilanden bent geweest. Ik vind het heel spannend maar ik heb er ook veel zin in.

Dit was ie weer voor deze week. Bedankt voor je interesse en tot over een week! :)

Reacties

Reacties

Angelo

en weer een Top verhaal ;-)

Selena

Spannend huur lies!!

Theo

Wens je veel plezier op je reisje hoop dat je je goed zult vermaken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!