lisahermans.reismee.nl

Dag 117 - Wanaka

Hier is er weer een ja ja, een verslag over de afgelopen twee weken in Nieuw-Zeeland.

Na nog twee weken stage te hebben gelopen bij Ariki Seed heb ik mijn stage vorige week afgerond. Het waren twee drukke en gekke weken. Allereerst moest ik mijn stage report en bijbehorende opdrachten schrijven en inleveren. Ten tweede moest ik evengoed stage lopen en tegelijkertijd afscheid nemen van collega’s, mijn gastgezin en mijn vrienden in NZ. Ten derde arriveerde vrijdag 17 juni mijn ouders en Sjoerd.

Van Arjen, mijn stagebegeleider, heb ik een goede beoordeling gekregen. Nu is het afwachten wat mijn school gaat beoordelen en of ik dus over ben naar het vierde en dus het laatste studiejaar. Dit krijg ik een keer te horen gedurende de komende twee weken of wanneer ik terug ben in Nederland.

Vrijdag arriveerde pap, mam en Sjoerd. Met zijn vieren gaan wij een roadtrip maken door het zuiderlijk eiland. De eerste dag werden we met zijn vieren bij mijn gastgezin uitgenodigd voor een lunch en gaf ik een rondleiding op het bedrijf. We sliepen die nacht in een mooi hotel in Chirstchurch.

Zaterdag reden wij met mijn rode Toyota Carola vanuit Christchurch zo’n 482 kilometer naar Queenstown, het zuiden van het eiland. Onderweg stopte we bij de mooie meren Lake Tekapo en Lake Pukaki.

Zondag bleven we een extra dag in Queenstown en ging Sjoerd bungy jumpen. Hij deed de Nevis bungy. Een sprong van 134 meter. Deze bungy jump heb ik met Pasen gedaan. Pap en mam liet ik in de tussentijd het mooie Queenstown zien. Mocht je ooit in Queenstown zijn, ga dan een hamburger eten bij Fergburger. Hun hamburgers zijn inderdaad de moeite waard.

Vandaag, maandag, waren we van plan om in een dag naar de West Coast te rijden. Door de buien in het westen, en dus in de bergpas tussen Queenstown en de West Coast, hebben wij besloten om niet verder dan Wanaka te rijden. Hier hebben we onder andere Mount Iron beklommen. Een relatief kleine berg volgens de kiwi’s, maar het was een aardige wandeling en beklimming. Het uitzicht was het meer dan waard. Een uitzicht over de plaats Wanaka en je kon mooi en ver kijken.

De komende twee weken staan er nog veel leuke activiteiten en bezienswaardigheden op de planning. Het was lastig om afscheid te nemen van mijn collega’s, gastgezin en vrienden in NZ. Afscheid nemen van NZ zal vreemd zijn al heb ik zin om straks weer terug in Nederland te zijn.

De volgende update/ verslag volgt wanneer wij weer internet hebben.

Reacties

Reacties

Tante Tiny

Hoi Lisa,
Ja de tijd vliegt. Zo leef je maanden naar deze stageperiode toe en dan ineens is het grote avontuur alweer bijna verledentijd. Avonturen heb je zeker beleefd en ik verwacht ook wel dat je een en ander geleerd/opgestoken hebt op je stageplek. Ik wens je nog heel veel plezier de komende tijd samen met je pap en mam en Sjoerd. Jullie kennende gaat dit zeker lukken. Geniet nog van deze speciale periode in je leven ? Groetjes vanuit America

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!