lisahermans.reismee.nl

De eerste echte voorbereidingen

Sinds ik in oktober contact heb gelegd met het Nieuw-Zeelands bedrijf Ariki Seed, heb ik niet meer stil gezeten. Bijna elke avond zit ik achter mijn laptop of bel ik naar Nieuw-Zeeland of Engeland. Hier volgt een opsomming van handelingen en documenten die ik nodig heb voordat ik vertrek: voldoende pasfoto's, paspoort, visum, stagecontract, bewijs van inschrijving studie, rekeningsoverzicht laatste zes maanden, medisch paspoort, internationaal rijbewijs, diverse verzekeringen, uitwonendestudiefinanciering aanvragen, opzeggen OV, stopzetten abonnementenin NL en niet te vergeten vliegtickets!

Een hoop is al afgevinkt zoals mijn paspoort, het stagecontract, sinds vandaag de vliegtickets en hopelijk mag ik binnenkort aan dat lijstje 'visum' toevoegen. De waslijst aan vragen en documenten is bijna compleet. Volgende week afronden en betalen en dan sta ik hopelijk met een been in Nieuw-Zeeland.

Veelal wordt mij gevraagd: 'Nieuw-Zeeland? Dat zal je wel heel spannend vinden?'. Nou eigenlijk niet. Beseffen doe ik het namelijk nog niet. Al moet ik zeggen dat al dat geregel en het continue inlezen het realistischer maakt. Waarschijnlijk land het pas als ik mijn koffer in ga pakken en uit het vliegtuig stap in Christchurch.

Tot de volgende keer!

Smile

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!