lisahermans.reismee.nl

Aangekomen in Christchurch, Nieuw-Zeeland

Vrijdag 26 februari om 09.10 uur NZ tijd (21.10 NL) ben ik veilig aangekomen in Christchurch, Nieuw-Zeeland en dus ikzelf ben niet aangekomen haha. Het was een zware, vermoeiende en enigzins emotionele rit van > 30 uur.

Door pap en mam ben ik in Schiphol uitgezwaaid waarna ik met KLM naar Tokyo, Japan vertrok. De ± 12 uur durende vlucht zelf ging goed. Aan de passagiers rond mij had ik vrijwel niets, het eten was wel oke, service was goed enkel het tijdsverchil zorgde voor een korte nachtrust. Oftewel een uurtje slaap hooguit. Op Nariata airport moest ik opzoek naar mijn Air New Zealand boardingspassen. Deze kon KLM blijkbaar niet verstrekken. Het laatste uur van de vijf uur overstaptijd kreeg ik ze dan eindelijk, whoehoe. De 11 uur durende vlucht met Air NZ van Tokyo naar Auckland, NZ was vermoeiend. Ondanks dat ik hier wellicht een uur of twee á drie heb kunnen slapen waren er drie huilende baby's. Ze waren niet bepaald bevorderend voor de nachrust. Het eten aan boort vond ik niet erg lekker al was de service subliem. Vervolgens moest ik voor de derde vlucht van 2 uur van Auckland naar Christchurch opzoek naar de binnenlandse vluchten hal. Gelukkig is iedereen behulpzaam geweest, gewoon vragen. Eenmaal op het vliegveld van Christchurch stond Jantina mij op te wachten. Snel hebben wij wat inkopen als shampoo, etc. gedaan, de tweede vesteging van Ariki Seed bezocht waarna ik lekker even vier uur kon slapen, heerlijk! Momenteel heb ik nog steeds het gevoel alsof ik in een vliegtuig zit, alsof we last hebben van luchtzakken. Een misselijk makend gevoel.

Al met al waren de vluchten vermoeiend doordat ik weinig slaap heb gehad. Het tekort aan slaap zorgde ervoor dat het emotioneel zwaar werd tot het punt dat ik bijna niet meer helder kon nadenken. Ik kijk er dan ook graag naar uit dat straks pap, mam en Sjoerd op de terugvluchten mijn medereizigers zijn en ben ik erg dankbaar voor de whatsapp telefoon gesprekken met hun en de appjes van mijn vrienden.

Dit is pas mijn eerste dag in NZ. Morgen op zaterdag mag ik meteen even aan de bak. Is niet gebruikelijk, maar dan krijg ik meteen al wat werkzaamheden mee. Ik kijk uit naar het moment dat ik mijn draai heb gevonden in dit tijdelijke leven in NZ.

Reacties

Reacties

Esthrr uut america

Heey Lisa!!!!
Megje, ik ben blij voor jou dat je er bent.
Vooral naar zo'n lange reis.
Ik mis je nu al.
Liefs xxx

theo

goed te horen dat je goed bent aangekomen.
zal weer beter weer zijn daar omdat het daar nu zomer is.
rust nu maar eerst goed uit van de lange reis.
zal je verhalen met belangstelling volgen.

groetjes vanuit america.

Veerle

Hee Lisa,

Fijn dat je goed bent aangekomen. Het wordt vast een leuke tijd. In het begin is het altijd even wennen. Ik kijk uit naar je volgende verhaal ????

Veel liefs, Veerle

Veerle

Hmm... emoticons van mijn telefoon geeft ie weer als ??? Oeps... xD

tante Tiny

Hoi Lisa,

Zo kijk je maanden er naar uit en dan ineens zit je werkelijk zover van ons vandaan. Dat dit een zware reis was kan ik me voorstellen. Hopelijk heb je intussen al kunnen slapen. Ik hoorde van je moeder dat jullie al gezellig met elkaar via whatsapp-telefoon en Skype gebabbeld hadden. Mooi dat dit kan met de techniek van tegenwoordig.
Ik wens je heel veel plezier en succes de komende maanden. Lieve groetjes vanuit America.

Angelo Nagels(man van Carolien)

Beste Lisa,

Je begint al met een stevige dosis humor, super instelling. Heel veel succes uit de Kronenberg(normaal het zonnige zuiden, maar als het goed is zit JIJ nu echt in het Zonnige Zuiden) Over het zonnige zuiden gesproken. Een goldie oldie, misschien heel afgezaagd, maar wel erg Limburgs; https://www.youtube.com/watch?v=xk7aHyiGlAw

Gr. Angelo

Carolien Nagels

Hoi Lisa,

Eindelijk na lang uitkijken ben je veilig in Nieuw Zeeland beland. Heb het adres van jouw blog van Ingrid gekregen. Al een cijfer terug van school/Limgroup van je stage-begeleider? Ben benieuwd naar verdere verhalen, heel veel plezier en het is tijdens de wandelsessies op het werk (Limgroup) wel wat stiller geworden!!! : )
Groetjes Carolien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!