lisahermans.reismee.nl

Dag 4

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle leuke berichten via welk kanaal dan ook. Door de vele berichten vind ik het lastig om bij te houden op welk bericht ik wel of niet heb gereageerd. Via deze weg wil ik me daarvoor excuseren. Tevens wil ik jullie laten weten dat ik jullie zo goed als mogelijk bij mijn reis wil betrekken, al streef ik naar korte verhalen en niet naar een geheel boekwerk.

Vier dagen geleden ben ik in Nieuw-Zeeland aangekomen. Twee werkdagen heb ik er inmiddels opzitten. Zaterdag was het werk zeer fysiek bij 32?C en vandaag heb ik me beziggehouden met mijn eerste project, namelijk het opzetten van een zaadschoningsprotocol. In het kort: elke keer wanneer een partij zaad is ontdaan van allerlei vuiligheid moet ‘alle’ apparatuur brandschoon worden gemaakt. Een aardig karwei vooral als je een partij ieniemienie zaad hebt die stuiteren als stuiterballen.

Wie dacht dat je alles voor zo’n reis naar NZ kunt regelen, ik dus, heeft het mis. Vandaag ben ik met Jantina op pad geweest om een NZ bankrekening te openen, een belasting nummer aan te vragen en NZ mobielnummer. Voor deze zaken hebben ze je in levende lijve nodig.

Vannacht is er een aardbeving van de 4.3 op de schaal van Richter waargenomen hier. En deze dame hier is er pontificaal doorheen geslapen. Ongerust hoeven jullie niet te worden. Van Arjen en Jantina begreep ik dat de huidige gebouwen in Nieuw-Zeeland gebouwd zijn op aardbevingen. Ze kunnen meedeinen op schokken. Ze komen daarnaast vaak voor. Bij een 4 zie je in huis de kamer in beweging komen en boven een 5 zou je hem buiten in de tuin waar kunnen nemen. Het moet daarbij aanvoelen als een zware vrachtwagen die voorbij gedenderd komt. Ze lachen hier stiekem de massaal klagende Groningers uit met hun aardbeving van afgelopen donderdag van 2.5 op de schaal van Richter.

Reacties

Reacties

Veerle

Hee Lisa,

Als weer druk bezig zo te horen. Klinkt goed :)
Wel spannend denk ik zo'n aardbeving. Gelukkig is NZ daar op gebouwd.

Theo

Lees dat je met interessante dingen bezig bent leuk om te horen te lezen.

Lindy

Ha Lisa,

Zo te zien zit je al aardig op je plek, leuke mooie foto. Wat een heerlijk weer zeg. Nou succes daar met je stage en aardbevingen!

Marja

HI Lisa,

Leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen in NZ en dat je de eerste dagen ook goed bent doorgekomen. Ik zal met plezier je Blog in de gaten houden. Hopelijk geen last meer van een jetlag.

Groetjes Marja en natuurlijk ook van John.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!