lisahermans.reismee.nl

Dag 25

De afgelopen werkweek is voorbij gevlogen. Met name heb ik me bezig gehouden met diverse schoningsprocessen van verschillende groentezaden, heb ik mee zaad geoogst en heb ik een nieuwe taak tot me gekregen. Naast zaadvermeerdering doet Ariki Seed ook aan rasechtheid toetsen. Zo beoordeel ik nu zo’n 16.000 planten van een gewas op fertiliteit. Dit houdt in dat ik na de meeldraden van elke plant kijk. Wanneer pollen zichtbaar zijn op de meeldraden kan deze zich voortplanten. Er zijn bedrijven die dat juist niet willen. Een reden kan zijn dat concurrenten de planten niet kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld het ontwikkelen van nieuwe rassen.

Vrijdag middag ben ik met Jantina op pad geweest naar Christchurch. Wij zijn samen naar het Nederlands café/ winkel geweest. Veel hoef je er niet van voor te stellen. Vooral in het café is de aankleding meer een verzameling van Nederlandse collectors items. Het ademt niet echt Nederlands. Desalniettemin heb ik na vier weken een vlees kroket gegeten met mosterd en heb ik mijn lievelings spekjes kunnen kopen. De enige echte Frisia spekjes,, hhmmmm! Vervolgens heb ik met Bianca en een onze visite van het weekend, Becks, gewinkeld in de grote shopping mall ‘Westfield’ in Christchurch.

Zaterdag ben ik samen met Dai de hond naar de Rakaia Gorge gegaan. Deze rivier ligt een uur rijden naar het zuiden van mijn thuis in NZ vandaan. Het was een lekkere warme dag en het uitzicht was gewoon adembenemend. Hemelsblauw water omringt door prachtige natuur. Zowel de planten, als de fluitende vogels als de vogels die graag naast jou komen zitten (omdat ze van nature niet mensenschuw zijn) waren een prachtige ervaring. Hier heb ik een route gelopen en ben ik soms van het pad afgeweken om aan de waterkant te gaan zitten. Het was een mooie plaats om te relativeren.

Zondag was een rustige en hete dag. ’s Morgens ben ik even naar Christchurch geweest om naar drie weken problemen met mijn NZ simkaart eindelijk een NZ’s mobielnummer te hebben. Het was verder een dag om allerlei saaie maar belangrijke dingen af te werken als de administratie en de was..heujh!

Het aankomende weekend staat er een spannende en leuke reis op de planning. Dan ga ik namelijk met mijn klasgenoten Kim en Naomi naar het zuiden van het zuidelijk eiland namelijk naar Queenstown. De plaats om een lekker lang weekend te genieten van onder andere extreme sports. We hebben er al zin in met z’n drieën!

Reacties

Reacties

Veerle

Hee Lisa,

Leuke update! :) De foto's zijn echt geweldig! Het had zo op een ansichtkaart gepast :P
Veel plezier volgend weekend!

Groetjes, Veerle

Opa en Oma

Lisa mooie foto,s van de natuur, daar zou IK ook
gelijk gaan wandelen.
Volgens ons heb Jij je draai wel gevonden.

Groetjes, Opa en Oma

Lindy

Hoihoi Lisa,
Het ziet er zo prachtig uit, zo uit een boekje ;-)
We hebben het nog regelmatig over je op het werk vind t fijn om te horen dat je zoveel leuke dingen te doen hebt. En dat je stage je zo goed bevalt natuurlijk! 1 van de limgroup-wandelroute paardjes heeft een veulentje trouwens. Groetjes Lindy!

Lisa

Hee Lindy,
Dat idee heb ik soms ook, ook al staan wij er recht voor. Sommige bergen lijken net doeken die men heeft opgehangen. Heb ik zo'n indruk achtergelaten ja? Het zal vast een stukje stiller zijn haha, al zorgen jij en een aantal collega's nu gegarandeerd nog steeds voor een leuke werksfeer. Wat leuk om te horen!! :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!