lisahermans.reismee.nl

Dag 46

Na de dip die ik vorige week had startte mijn zesde werkweek niet erg lekker. Jantina en ik hadden vervolgens een goed gesprek wat tot een hoop opheldering heeft geleidt. Het grootste probleem zat hem in het feit dat ik nauwelijks communiceerde met het gezin. Denk aan het echt mengen in gesprekken tijdens het avondeten. Met dat verhaal wilde ik jullie laten weten dat naast de mooie plekken die ik ieder weekend bezichtig er ook minder leuke kanten zitten aan deze reis.

De werkzaamheden waarmee ik me vorige week met name heb beziggehouden waren schoffelen, het schoonmaken van de zaadschoningsmachine en verven. Het is vrij simpel werk, maar werk dat er eenmaal bij hoort.

Op naar het weekend. De reis naar Kaikoura is verzet dit kwam door de volgende activiteit. Zaterdag ben ik onder begeleiding van een vriend van het gezin, Jannie (een Zuid-Afrikaan), Janneke en Mary-Anne (vriendin van het gezin) gaan cave streamen. Een cave stream is een rivier dat onder een berg doorloopt. Dit heeft een grottenstelsel als gevolg. Deze vorm van sport lijkt op canyoning. Het ene moment loop je tot je navel in koud water, spring je van steen naar steen, klim je via een watervalletje omhoog, etc. Het was een leuk avontuur en is zeker voor herhaling vatbaar. Vervolgens zijn Janneke en ik naar Arthur’s Pass gegaan. Hier zijn we de waterval Devils Punchbowl Falls gaan bekijken. De exacte hoogte van de waterval weet ik niet, al was het prachtig om te zien. Zij is in het echt nog vele malen mooier dan op film of op foto. Als afsluiter van de dag gingen Janneke en ik naar een etentje van de gemeenschap waar onze gastgezinnen deel van uitmaken. Het was erg leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en een avond gezellig samen te zijn onder het genot van lekker eten en drinken.

Zondag zijn Janneke en ik naar het Orana Wildlife Park geweest. Het Wildlife Park is een soort dierentuin in het klein en hebben de dieren vele grotere kooien dan je in de meeste dierentuinen ziet. De meest bijzondere dieren die ik heb gezien waren de kiwi’s uiteraard, Tasmaanse duivels, jachtluipaarden, tijgers, stokstaartjes en inheemse vogels. Vervolgens ben ik met Janneke meegegaan naar een winkelcentrum. Uiteraard kon ik het niet laten om mezelf te verwennen met iets leuks.

Inmiddels ben ik al meer dan zes weken in New Zealand en over twaalf weken heb ik al één nacht in mijn eigen bed in Nederland geslapen. Tot die tijd staan er nog vele leuke reizen op het programma :)

Reacties

Reacties

Johnvd

Als je nooit eens in een dip zit kun je ook nooit pieken!
Gewoon doorgaan met ervaring verzamelen en niet vergeten om het te documenteren met foto's en filmpjes.
Blijf genieten van de mooie dingen.
Als je terug bent willen we natuurlijk ook de geuren en kleuren die bij de foto's horen van je vernemen.
FYI: ik lees best veel herkenbare situaties maar dan met andere personen op een andere plek in de wereld.
Groet,
John

David

Hey Lisa, leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien.
Jammer dat de stagewerkzaamheden niet altijd zo uitdagend zijn. Maar ook bij mijn buitenland stage, waren de weekendtrips het leukste. Dus geniet daar nog veel van!

Haije
David

Angelo Nagels

Er zijn leuke en minder leuke uitdagingen. Maar het blijven uitdagingen. Geniet van de kleine dingen en relax(geestelijk) tijdens de "doodsaaie" werkzaamheden. Altijd naar de leuke dingen blijven uitkijken dan kom je er wel. ;-) Heel veel plezier. Het begint hier in Limburg steeds warmer te worden, de bomen en struiken lopen uit en de bloemen staan in bloei.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!