lisahermans.reismee.nl

Dag 67 - Hanmer Springs

Leuk dat je weer een nieuwe blog van mij leest. Zit je er klaar voor? Ja? Daar gaan we :p

(Werk)week negen vloog letterlijk voorbij. Dit kwam deels door Anzac Day waardoor de week uit vier werkdagen bestond. De gehele werkweek heb ik me beziggehouden met het handmatig schonen van zaadpartijen. Tussendoor kwamen er kleine klussen tussendoor als planten ophalen bij een ander bedrijf, de zaadschoningsmachine reinigen, koolplantjes planten en kleine partijen zaad schoonmaken. Dit soort werk heeft mijn voorkeur binnen Ariki Seed.

Zaterdag ben ik met Janneke vertrokken naar Hanmer Springs. Dit is een plaats dat meer landinwaarts ligt ten opzichte van Christchurch. Halverwege zijn we gestopt in Waikari. Hier hebben we onder begeleiding een tocht door de bergen van de Weka Pass met paarden gedaan. Janneke heeft veel ervaring met paarden en ik vrijwel geen. Desondanks was het een leuke tocht met mooi uitzicht over de Pass en de paarden maakte het extra bijzonder. Tegen de avond zijn we doorgereden naar Hanmer Springs zelf. Hier hebben we nadat we een onhandige hamburger gegeten hadden (lees handen en gezicht onder de saus) wat cafés bezocht. Hier kon ik mijn hobby uitoefenen, namelijk wat lekkere nieuwe (speciaal) biertjes proeven. Wij sliepen die nacht in een schattige tweepersoons blokhut.

Zondag hebben we heerlijk uitgeslapen. De tweede keer in twee maanden tijd dat het kon, whoehoe. In de ochtend zijn we naar een spa gegaan. Om de thermaal baden staat de plaats Hanmer Springs bekend. In de spa hebben Janneke en ik een heerlijke massage gehad. Iets waar we beide echt behoefte aan hadden. Weer een activiteit op mijn bucketlist die ik kan afvinken. Naar een wandeling door de plaats zijn we naar huis gereden.

Dit weekend terwijl we onderweg waren naar Hanmer Springs kreeg Janneke te horen dat een dierbare van haar plots is komen te overlijden. Zij gaat daarom voor een week terug naar Nederland.

Janneke en ik zijn van plan om de eerst volgende keer als we weer samen weer op pad kunnen in het weekend naar de west coast te gaan. De natuur moet daar adembenemend zijn. Tevens zijn pap, mam, Sjoerd en ik nu begonnen met het uitstippelen van onze reis door Nieuw-Zeeland.

Reacties

Reacties

tante Tiny

Hoi Lisa, Ik blijf je verhalen steeds met plezier lezen en ben uiteraard telkens nieuwsgierig wat je allemaal te vertellen hebt. Ik wist niet je paard kon rijden. Zelf zou ik niet weten hoe hier op te moeten blijven zitten ? Wel fijn voor je dat je iemand gevonden hebt, waarmee je dingen kunt ondernemen. En zo te lezen ondernemen jullie van alles, zelfs biertjes proeven. daar zullen ze wel andere smaken hebben dan hier. En wat een natuur zeg, kei-sgon !!! En zo te lezen volgen er nog meer schitterende foto's. Maak er maar genoeg, dan kun je straks een album vol maken en nog jaren nagenieten. Succes nog met je stage-opdrachten en tot een andere keer. xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!