lisahermans.reismee.nl

Dag 88

Week twaalf zit erop. De werkweek bestond met name uit onkruid wieden, planten ophalen en wederom een zaad partij met de hand nalopen. Ook ben ik met Arjen naar een collega zaadschoningsbedrijf geweest. Het was interessant om een bedrijf te zien met andere zaadschoningsmachines dan Ariki Seed heeft.

Vrijdag avond zijn we met z’n vieren (Janneke, Naomi, Kim en ik) naar een rugby wedstrijd geweest. The Crusaders vs the Waratahs. Dit was een wedstrijd tussen de thuisploeg van Christchurch tegen Australiërs. De mannen van de Crusaders wonnen dik met 29-10. Doordat ik enkele spelregels kende vond ik het een leuke wedstrijd om te zien. Na de wedstrijd gingen Janneke en ik nog naar een collega van mij thuis. Daar hebben we gezellig met wat kiwi’s een biertje gedronken.

Zaterdag hadden Janneke en ik eerlijk gezegd zin in een rustige dag. Zo gezegd zo gedaan. Als ik maandag niet vertrok naar het noorder eiland dan waren we vast naar de West Coast gegaan. Janneke is naar een tattoo shop geweest voor een ontwerp te laten maken, ik naar de kapper en ik heb nog wat dingen gehaald en geregeld voor mijn weekje naar het andere eiland. ’s Avonds hebben we heerlijk ouderwets samen voor de buis gezeten.

Zondag zijn we na het ontbijt naar Willowbank Wildlife Reserve geweest. Het is een park waar ze allerlei dieren hebben. Vooral kleinere dieren als herten, rendieren, bijzondere koeien rassen, vogels, reptielen, etc. Naast deze dieren hebben ze ook inheemse dieren als de Kiwi. Het is een leuk park. Doordat het park klein is trekt het vooral kleinere kinderen. Niet echt iets voor Janneke en ik. De rest van de dag heb ik mijn koffer ingepakt en mijn reis voorbereidt.

De planning ziet er grof weg als volgt uit. Maandag vlieg ik naar Wellington, de hoofdstad. Hier blijf ik een dag. Dinsdag rijd ik naar Taupo waarna ik woensdag door reis naar Auckland. Donderdag en vrijdag ga ik met mijn klasgenoot Kelly op pad. Aan het einde van de middag vlieg ik zaterdag terug. Het is een kort weekje op het noorder eiland. Ik vind het in ieder geval erg spannend en ook wel eng om alleen op pad te gaan. Al heb ik erg veel zin om te zien wat het noorder eiland te bieden heeft.

Door een stroomstoring zondag avond komen de foto’s van afgelopen week later online. Zo'n stroomstoring is trouwens best irritant, vooral in NZ als je aan het Skypen bent. Je kunt niet laten weten waarom je niet bereikbaar bent.

Tot volgende week!! :)

Reacties

Reacties

JohnvD

Tip:
Als je zoveel vliegt wordt het ook interessant om een frequent flyer te worden. Dit geeft vaak ook korting bij auto verhuur bedrijven. Bij de meeste vliegtuig maatschappijen zit er ook automatisch een spaarsysteem aan gekoppeld zoals bijv. bij AH-airmiles.
Nee, dit is geen verkooppraatje maar een eenvoudige manier om links en rechts geld te besparen zonder iets extra's te moeten doen. Vliegen doe je toch al.
Veel plezier op het noorder eiland !
Ben benieuwd naar alle foto's en verhalen.
Groet John

Lindy

Beetje late reactie van mij maar nog gefeliciteerd met je punt van Limgroup! Khoop dat je t nog ff leuk hebt op t noorder eiland, geniet nog ff van de komende maand! Gr Lindy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!